הכל על תוכניות שותפים
אהבת את הפוסט? שתף/י עם חבריך!
תוכנית שותפים אפיליאט מרקטינג

מה זה תוכנית שותפים? כל מה שרצית לדעת על אפיליאט מרקטינג

כסף באינטרנט מהיכן הוא מגיע?

עד לסוף המאה הקודמת האינטרנט לא היה חלק מחיינו וגם כשהוא יצא לאוויר העולם, אף אחד לא צפה את ההכנסה המטורפת שהוא יביא עמו לאלו אשר יהיו מוכנים להשקיע ולנסות ולטעות וללמוד שוב ושוב עד להצלחה.

בשנים הראשונות של האינטרנט רוב הכסף הגיע ממכירת שטחי פרסום באתרים ( פרסומות ) ומרכישת כתובות אתר (דומיין) במחיר ממש ממש זול של דולרים בודדים ומכירת במחיר מופקע של אלפי דולרים כמה שנים לאחר מכן כאשר הביקוש עלה.

אך זה שייך לשנות ה – 90 ותחילת שנות ה – 2000. כיום זה כבר לא המצב, כיום ההכנסה מפרסומות לא באמת גבוהה ואפילו מגוחכת ולא ממש שווה את ההשקעה. הדבר ששולט כיום ברשת והפך לא מעט אנשים צעירים למיליונרים הוא למעשה – תוכניות שותפים.

תוכנית שותפים או אפיליאט מרקטינג יכולה לתגמל אותך במספרים שלא יביישו משכורת של מנכ"ל בחברת ענק. אך לפני שאנו קופצים כמה שלבים קדימה, בואו נלמד ונבין קודם מה היא תוכנית שותפים ואיך אנחנו משתלבים במשבצת הזו.

מה זה תוכנית שותפים (או אפיליאט מרקטינג) וכיצד היא עובדת?

בעידן של היום כמו שאמרנו פרסומות רגילות כבר לא ממש עובדות ואפילו מעצבנות, חברות ובעלי עסקים מוצרים ושירותים לא יכולים להרשות לעצמם להסתמך על פרסומת שאולי תביא להם לקוחות ואולי לא אך בכל מקרה תיקח מהן כסף.

תוכנית השותפים למעשה באה לתת פתרון למצב ואף לתגמל את האדם אשר יהיה מוכן לקחת על עצמו את תהליך הפרסום של המוצר. העניין הוא פשוט.

ניקח לדוגמא מכללה אשר רוצה לפרסם את הקורס טכנאים החדש שלה, במקום לשלם לגוגל על מודעת באנר שתקפוץ לכם במקומות שלא ממש קשורים ותגבה מהם כסף, בן אם הלקוח לחץ על המודעה ובין אם לא,         תוכנית השותפים אומרת דבר כזה: אנו נגבה מכם (המכללה) תשלום רק על ליד תקין כפי שהוגדר בחוזה. בהמשך אסביר את סוגי החוזים. אותה המכללה סוגרת חוזה עם אחת מחברות השותפים והחברה פותחת אפשרות למפיצים שלה לפרסם את אותה המודעה של המכללה. המפיץ מקבל את האפשרות להפצת המודעה ומפרסם אותה באתר שלו או בעמוד נחיתה מיועד ומקבל תשלום רק על ליד תקין כפי שהוגדר מראש.

כך למעשה נוצר המצב שהמכללה מוציא כסף על פרסום רק אם היא קיבלה את התוצאה שלו היא ציפתה. בתמונה למטה תוכלו לראות את תוכנית התגמול באופן יותר מפורט.

המכללה משלמת לחברת השותפים 100 שקל על כל ליד תקין שיגיע אליהם, חברת השותפים משלמת למפיץ 80 שקל על כל ליד תקין שיגיע דרכו.  כך המכללה משלמת רק על לידים תקינים שהגיעו אליה, החברה מקבלת תשלום של 20 על כל ליד שהגיע דרך המפיץ ואותו המפיץ מקבל 80 שקלים על כך שפרסם את המודעה והביא ליד תקין למכללה. פשוט, משתלם, מהיר וקל

אילו סוגי חוזים / מסלולים קיימים?

ישנם 5 חוזים עיקרים שעל פי הם החברה משלמת.

CPT - מחיר לאלף צפיות

​קבלת תשלום על כל 1000 צפיות במודעה שפרסמת, בלי קשר אם אותו האדם נרשם או רכש.

CPC - מחיר להקלקה

​קבלת תשלום על כל קליק שנעשה על המודעה בלי קשר אם אותו האדם נרשם או רכש.

CPL - מחיר לליד

​קבלת תשלום על כל ליד תקין. כאן לא תקבל תשלום על צפיות או הקלקה אך ורק על ליד תקין.

• ליד – אדם אשר השאיר את פרטיו במודעה.

• ליד תקין – שהאדם באמת התעניין במוצר.

• ליד לא תקין – נוצר קשר עם אותו האדם והוא התכחש לכך שהשאיר את פרטיו או טוען שזה נעשה בטעות.

CPA - מחיר לפעולה

​קבלת תשלום על כל פעולה שנעשתה במודעה. דוגמא – השאיר את פרטים מלאים או כתובת מייל או רכש מוצר.

CPS - אחוז ממכירה

​קבלת תשלום אך ורק במידה ובוצעה רכישה. התשלום יהיה אחוז העמלה שהוגדר מראש.

CPM – מחיר למייל

​קבלת תשלום בתנאי שהושאר מייל תקין, משמע האדם נרשם לרשימת דיוור.

לסיכום

תוכנית השותפים היא תוכנית מתגמלת וחדשנית שנועדה לחסוך לחברות כסף על פרסום מיותר ולתגמל את אותם האנשים אשר מעוניינים להרוויח כסף דרך האינטרנט ובעזרת האתרים שלהם או דפים שאתם הם מנהלים.בעזרת התוכנית הזו כולם יוצאים מרוצים והכסף עובר רק על ידי תוצאה ישירה ולא על ידי פרסום מבוזבז שאין בו ידיעה אם הגיע אל הלקוח או לא.בכל תוכנית שותפים תוכלו לבחור מבין מגוון רחב של אפשרויות פרסום.ומגוון רחב של חוזים שמתאימים לכם, אתם אלו שקובעים עם מה אתם רוצים לעבוד.ומה שיפה כאן הוא שיום אחד אתם יכולים לפרסם מוצרי אופנה ויום למחרת לפרסם משכנתאות, אתם בוחרים את מה שמעניין אתכם ואת מה שמושך אתכם וכמובן שאין כאן שום מגבלה.