איך לעשות ניתוח עסקה נכון?
הנושא הנ"ל מתאים לכל קבלת החלטה עסקית שהיא, בין אם במהלך היום יום ובין אם בתוכניות שותפים.
כל עסקה מורכבת משני דברים עיקרים. מוכר וקונה. המוכר מעוניין למכור את המוצר שלו ועדיף בכמה שיותר ובכך להכניס רווח נוסף לכיסו והקונה מעוניין לרכוש את המוצר ועדיף בכמה שפחות ובכך לחסוך הוצאה גבוהה מכיסו.
כאשר אנו ניגשים לעסקה בתור קונים, עלינו לבדוק כמה דברים בניהם:
1. מה המוצר?
2. למה הוא משמש?
3. איך הוא ישמש אותי?
4. האם ניתן לעשות בעזרתו עסקאות בעתיד או שזו היא רכישה חד פעמית?
5. האם אני יכול להרוויח עליו כסף בעתיד?
6. וכמה?
7. כמה עולה לי כרגע המוצר ובכמה אוכל למוכר אותו בעתיד?
8. או האם אוכל להשכיר אותו ועל ידי כך לעשות בו שימוש חוזר ונשנה.
9. האם המוצר יכסה את העלות שלו?
10. האם אני יכול להוריד את המוכר מהמחיר שאותו הוא דורש ולקבל את המוצר במחיר מופחת ולאחר מכן למכור אותו במחיר גבוהה יותר?
על ידי שאלת השאלות האלו אנו יכולים לגשת לעסקה עם ידיעה בראש האם העסקה כדאית או אינה כדאית. אם ניקח את זה לעולמנו של תוכנית השותפים נוכל לדמה זאת כך. אני מעוניין לפרסם מוצר מסוג א', אך בכדי לפרסם את המוצר עלי לרכוש כתובת אתר ולרכוש שטח אחסון ואולי גם לקחת קורס קצר בנושא תוכן ממומן וקידום אתרים ולאחר מכן גם להשקיע כסף נוסף בקידום האתר שלי בכדי שאקבל מספר גבוהה יותר של צפיות.
הדרך הנכונה לגשת לזה היא לפרוס את הדברים ולעשות חישוב של מה גובהה ההוצאות שלי לעומת גובהה ההכנסה הצפוי בעקבות ההוצאה.
אם רכישת כתובת אתר ושטח אחסון + קורסהולך לעלות לי בגובהה ה – 3000 שקלים.ומימון הדף על מנת לקבל צפיות במשך חודש שלם יעלה לי עוד – 1000 שקלים. ביחד אנו עומדים על הוצאה של – 4000 שקלים בחודש הראשון. אך זה יביא אלי לאתר בכל יום 1000 אנשים חדשים. שמתוכם 10% יתעניינו במוצר ואפילו ישאירו פרטים מתוך אותם ה 100 10% גם ירכשו את המוצר. וכך כל יום במהלך החודש יזרמו אלי לאתר 1000 אנשים חדשים בכל יום מתוכם 100 משאירים פרטים ומתוכם 10 רוכשים את המוצר.ב מידה ואני מקבל על המוצר שקל בודד לנרשם ועוד 5 שקלים על כל רכישה.הרי שכל יום אני מכניס – 150 שקלים.150 * 30 ימים שהם חודש = 4500 שקלים. למעשה הוצאתי בתחילת ומהלך החודש 4000 שקלים על קידום האתר והזרמת אנשים ובמהלך החודש הכנסתי 4500 שקלים. זה אומר שנשארתי עם 500 שקלים רווח לכיס!
זו עסקה כדאית! בהתחשב בעובדה שחודש לאחר מכן גובהה ההוצאות שלי ירד ל 1000 שקלים שאיתם אני מקדם את האתר ועדיין אכניס במהלך החודש 4500 אז כבר מהחודש השני אני אהיה ברווח של 3500 שקלים. במידה והייתי עושה את החישוב והייתי רואה שההכנסה לא מכסה את ההוצאה לא בחודש הראשון ולא בשני וגם לא בשלישי אז הייתי שוקל לעבור למכירת מוצר אחר או צמצום ההוצאות החודשיות על האתר. הכול עניין של כמה הוצאנו וכמה הכנסנו.
חישוב נכון וגישה נכונה ואתם שם!
לסיכום
ראינו שהכול עניין של גישה וידעה מראש לאן אנו רוצים להגיע ומה אנחנו רוצים להשיג.
ראינו שאם אנחנו יודעים שביום יום אנחנו אנשים של טיולים, אז טיולים יהיה הנישה שלנו גם אם זה לא מכניס כמו מכירת משכנתאות.
למדנו איך לסנן את הנושאים שלא רלוונטיים אלינו וגם איך לגשת לעסקה ולזהות מה היא עסקה כדאית ומה היא עסקה לא כדאית.
כמו שאתם רואים בסופו של דבר הכול עניין של פשטות ודרך ישרה, אין צורך להסתבך בנושאים שאותם אנחנו לא מבינים ואין צורך לקבל החלטות שלא הולכות להטיב עמנו בעתיד.
ראש על הכתפיים ואנחנו מסודרים.
Enter your text here...