בכל יום אנו נתקלים בפרסומות, בין אם ברחבי האינטרנט או כאשר אנו מסתכלים על העיתון או פותחים טלוויזיה ואפילו כשאנחנו נוסעים בכביש, אנחנו מוקפים בפרסומות. עשרות אלפי חברות שמנסות גם הן לקחת חלק במשחק ולגרוף לעצמן נתח יפה משוק הלקוחות.
ביסודו של דבר ישנם שני סוגי פרסום. האחד הוא פרסום ממומן והשני הוא פרסום אורגני. הם מעט שונים אחד מהשני אך שניהם יכולים להוביל אל אותה התוצאה הרצויה.
פרסום אורגני
פרסום אורגני הוא פרסום שעובר ומתגלגל מבלי שהושקע בו כסף, פרסום שנעשה באופן טבעי. למרבה הפלא כולנו עושים את זה יום יום מבלי שנהיה מודעים לזה. כאשר אני מדבר עם אדם שאני מכיר ואני מספר לו על רכישה מדהימה שעשיתי,זו יכולה להיות רכישה של חולצה ויכול להיות רכישה של בית. אני למעשה מבצע פרסום אורגני. אותו החבר שומע את החוויה שאותה אנו מספרים לו והוא יודע שכדאי לו לרכוש חולצה מהחנות הספציפית הזו מכיוון ששם יש מחירים טובים ויחס חם וטוב. התבצע כאן פרסום לחנות מבלי שהם שילמו. כאשר אני מעלה סטטוס פייסבוק ומתאר בו סרט טוב שראיתי או חופשה מטורפת שממנה בדיוק חזרתי. אני מבצע פרסום אורגני.
פרסום ממומן
פרסום ממומן עובד כמעט דומה ומעט אחרת וההבדל העיקרי בו, תשלום כסף בכדי שהפרסום יתבצע. מלב שלטי החוצות שאנו רואים כל יום והפרסומות בטלוויזיה ברדיו ובעיתון שהם כמובן פרסום ממומן. הדוגמא הטובה ביותר שאוכל להביא לכם הוא למעשה אנחנו, אתם ומה שאנחנו עושים. חברות אשר מעוניינות שיפרסמו אותם פונות לרשתות שותפים שפונות אלינו בכדי שנפרסם אותם בתמורה לתשלום. למעשה אותה חברה השתמשה בפרסום ממומן, על ידי זה ששילמה לנו שנפרסם אותה.
אז איך אנחנו יכולים להשתמש בפרסום ממומן?
כאשר אנו בתור מפרסמים רוצים להשתמש בפרסום ממון בכדי לקבל יותר חשיפות ויותר כניסות, עלינו לקחת בחשבון כמה דברים נורא חשובים.
האם אנחנו יודעים איך לעשות פרסום מומן נכון?
האם זה יספק לנו את המטרה שאליה אנחנו מכוונים?
אילו פלטפורמות של פרסום ממומן יש ובמה אנו יכולים להשתמש?
והאם באמת משתלם לנו להשקיע באפיק הזה?
אז האם אנחנו יודעים איך לעשות פרסום ממומן?
אני מאמין שרובכם המוחלט לא התעסק בזה בעבר וגם לא ניסה להתעסק, לכן הצעד הראשון שלכם הוא לפתוח גוגל ויוטיוב ולהתחיל ללמוד כיצד לעשות פרסום ממומן נכון, במידה ואתם יותר רציניים יש גם קורסים בנושא.
במידה ואתם מעוניינים ללמוד באופן טבעי, פשוט תרשמו סטטוס בפייסבוק ותחפשו את הלחצן שנקרא – קדם פוסט זה.
מיד יפתח לכם חלון שמציע לכם מגוון אפשרויות לחבילות חשיפה שונות. עצה אישית, קודם תלמדו על הנושא ואז תכנסו אליו, אישית הפסדתי 2000 שקלים על פרסום ממומן שלא הביא לי כלום וזה מכיוון שלא ידעתי מה אני עושה.

האם זה יספק לנו את המטרה? מה המטרה שלנו? לקדם את האתר שלנו שדרכו אנו מפרסמים או לקדם פוסט בפייסבוק שמציג בתוכו לינק?
אנחנו רוצים להשתיל פרסומות דרך גוגל שכניסה אליהם תזכה אותנו בתשלום מצד תוכנית השותפים?
כל השאלות האלו יפתרו מעצם, ברגע שתדעו איזה מוצר אתם מעונינים לפרסם ובאיזו דרך אתם הולכים לפרסם אותו. לאחר שתדעו את זה תוכלו גם לדעת לאיזה אפיק של פרסום ממומן עליכם לגשת.
אילו פלטפורמות של פרסום ממומן יש ובמה אנו יכולים להשתמש?
ישנו מגוון רחב של אפשרויות פרסום ממומן. אך השנים החזקים והעיקרים היום ששולטים ברוב השוק הם – גוגל ופייסבוק.
על ידי פרסום בגוגל אתם יכולים לשגר את המודעה שלכם לכל תוצאת חיפוש רלוונטית במנוע חיפוש ואל כל אתר אשר מתעסק בנושא ואפילו לסרטוני יוטיוב וגם למדינות אחרות.
בעזרת פייסבוק אתם יכולים לשגר את הפוסט שלכם לקבוצת אנשים שמתעניינים בנושא הזה ספציפי והם נמצאים גם בטווח הגילאים שאליו אתם מכוונים.
בגדול אתם יכולים להשתמש במה שאתם רוצים כל עוד תוכנית השותפים אינה מגבילה זאת. האם באמת משתלם להשקיע באפיק זה? בסופו של דבר הכול עניין של השקעה ותוצאה, אם יש לכם את האפשרות להביא באופן אורגני 1000 אנשים מתחלפים אשר יספקו לכם את התוצאות שאתם רוצים, אז אין לכם צורך להתעסק בפרסום ממומן.
אך אם המצב אינו כזה ואתם מעוניינים בדחיפה קלה שתעזור לכם להתניע ולהתחיל לרוץ אז יכול להיות לכם מאוד משתלם העניין. החישוב הפשוט שעליכם לעשות הוא – הוצאות מול הכנסות. כמה כסף אתם הולכים להוציא כרגע על פרסום ממומן וכמה כסף אתם תכניסו בתמורה לכך. כמובן שאם התוצאה יוצאת שלילית אז זה כנראה לא משתלם או שיש צורך להחליף ולשנות משהו בפרסום עצמו או במוצר
לסיכום...
פרסום ממומן יכול להיות דבר נורא כדאי ונורא הכרחי להרצת כל העסק, גם בהתחלה וגם כשהעסק כבר רץ.
ניתוח נכון של העסקה והבנה של המטרה שאליה אנו רוצים להגיע יחד עם לקיחת כל השיקולים מסביב יכולה להביא אתכם למקום ממש גבוהה. לעולם אל תסתמכו על שיטת פרסום אחת, תמיד תשלבו בין השנים. שזה אומר להמשיך עלות סטטוסים בפייסבוק עם קישורים לאתר שלכם או לדף שאותו אתם מעוניינים לקדם וגם להיות חלק בקבוצות ופורמים אשר עוסקים בנושא. כמו שהוזכר כאן לפני כן, התוצאות הראשונות שאתם רואים בגוגל הם שילוב של פרסום ממומן ביחד עם פרסום אורגני, שזה אומר כמה אנשים חיפשו את האתר או הביטוי הספציפי שבו אתם משתמשים ובכמה אתרים יש קישור מפנה לאתר שלכם. לעולם אל תוותרו על פרסום אורגני מכיוון שהוא הפרסום הכי משתלם שיש.