לאחר שהכרנו את הרשתות שותפים ובחנו גם את מגוון הקטגוריות הרחב אשר הן מציעות ולמדנו להבדיל בין מוצר כדאי לפרסום לבין מוצר שאינו כדאי.
נשאלת השאלה הבאה
איך שיטת התגמול יכולה להשפיע על בחירת המוצר שלי?
ישנם 6 שיטות תגמול שאיתן עובדות כל הרשתות ותוכניות שותפים.
- CPT - מחיר לאלף צפיות.
- CPC - מחיר להקלקה
- CPL - מחיר לליד
- CPA - מחיר לפעולה
- CPS - אחוז ממכירה
- CPM – מחיר למייל
בעת בחירת המוצר אשר אותו אנו רוצים לפרסם, אנו צריכים לדעת היכן מאפשרים לנו לפרסם אותו והיכן אנו מתכוונים לפרסם אותו והאם שיטת התגמול שלו מתאימה לאפיק הפרסום שעליו אנו מתכננים.
דוגמא קצרה..ישנו מוצר אשר מתגמל בשיטת ה CPT , שזה מחיר לאלף צפיות. נשמע טוב אז אני רוצה לקחת את המוצר ולהטמיע אותו בדף נחיתה שיפורסם בקבוצות בפייסבוק ובמילים וגם בפרסומות, ככה אשיג בקלות 1000 צפיות וזה גם די יעבוד בצורה אוטומטית.
זה יכול לעבוד אך ורק במידה ורשת השותפים מאשרת לכם לפרסם את המוצר הזה בדפי נחיתה, במידה והיא לא מאשרת ואתם לא רואים דרך אחרת לפרסום המוצר מלבד דף נחיתה, אז זה לא עוזר לכם שהם מציעים תשלום לכל 1000 צפיות.
דבר נוסף, ניתן להבין את החוסרים והכוונות של החברה על ידי הסתכלות על שיטת התגמול שהיא מציעה. מה זה אומר? אם ישנה חברה שמעוניינת שתפרסמו את המוצר שלה. והיא מציעה לכם – תשלום על כל הקלקה. זה למעשה אומר שהחיסרון של החברה הנ"ל הוא נוכחות ברשת. וכניסות לאתר שלהם, היא מוכנה לשלם לכם על מנת שתביאו אליהם אנשים שיכנסו לאתר. משם והלאה הם כבר ידאגו לכל השאר יש להם מערכת מדהימה, רק שאנשים לא נחשפו אליה עדיין. לכן אחת מהדרכים לפרסום מוצר כזה הוא על ידי פיזור של לינקים ופרסומות ברחבי הרשת,בלוגים פורומים דפי פייסבוק ופרסום בגוגל. כמובן שאם אתם הולכים על פרסום ממומן, שימו לב שאתם יודעים מה אתם עושים ולא מפסידים כסף.
אז בואו נעבור על זה.
- CPT - מחיר לאלף צפיות. חברה שכנראה מתעניינת יותר בחשיפה של המוצר וכניסה לתודעה של הלקוחות
- CPC - מחיר להקלקה חברה שמתעניינת בהבאת אנשים לאתר שלהם (למעשה אותה חברה משתמשת בקידום אתרים ממומן דרכיכם )
- CPL - מחיר לליד. חברה שמתעניינת שתשיגו לה אנשים שרוצים שירשמו אליהם ללימודים / הדרכות וכדומה.
- CPA - מחיר לפעולה. חברה שמוכנה לשלם על כל פעולה שתתבצע באתר מכניסה לאתר ועד לרכישת מוצר.
- CPS - אחוז ממכירה. חברה שמעוניינת שאתם תהיו נציגי המכירות שלה ולכן אתם מקבלים אחוז ממכירה.
- CPM – מחיר למייל. חברה שמעוניינת להקים מאגר לקוחות פוטנציאלים.
לסיכום...
ניתן להבין המון וללמוד המון על ידי הסתכלות פשוטה על הדברים כמו שהם, עריכת מחקר על המוצר שאותו אתם מעוניינים לפרסם והסתכלות על מי החברה ומה היא רוצה להשיג דרכיכם תעזור לכם לנתב את הפרסום בדיוק למקום שאליו הוא צריך להגיע. זכרו שעליכם ללכת עם מוצר שאליו אתם מתחברים, מבינים וגם מסכימים עם אופן התגמול שהוא מציע.